ZAGRANICZNE PRAKTYKI ZAWODOWE W SEWILLI – MAJ 2021
W roku szkolnym 2020/21 Technikum Ekonomiczne planuje wziąć udział w projekcie mobilności edukacyjnej, w ramach której nasi uczniowie wyjadą na miesięczne praktyki zawodowe do Sewilli.
Nasz wniosek został zatwierdzony do realizacji z Programu Erasmus+ sektora Kształcenie i szkolenia zawodowe i otrzymał dofinansowanie z projektu " Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego"
Tytuł projektu: Praktyki zawodowe na rynku europejskim szansą na sukces.
Kwota dofinansowania: 126.020 EURO
Nr projektu : 2019-1-PL01-KA102-063486
AKTUALNE KOMUNIKATY NA KOŃCU ARTYKUŁU ! |
PROCES REKRUTACJI UCZESTNIKÓW:
W roku szkolnym 2020/21 do projektu mobilności mogą zgłaszać się uczniowie klas trzecich TE nr 8. Zgodnie z programem szkoły będą oni odbywać miesięczne praktyki zawodowe w maju 2021. Praktyki w Sewilli są alternatywą praktyk zawodowych w Polsce.
Uczniowie zainteresowani odbywaniem praktyk w Sewilli powinni postępować według następujących kroków:
KROK 1: zapoznać się z informacjami dotyczącymi projektu zamieszczonymi na stronie internetowej szkoły. Prosimy również śledzić ich aktualizacje i zwrócić uwagę na wymagania wobec kandydatów.
KROK 2: pobrać i wypełnić formularz zgłoszeniowy (zamieszczony jako załącznik w niniejszej informacji), formularz należy odesłać do koordynatora praktyk na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 26 lutego 2021 do godz. 12:00
KROK 3: wypełnić i złożyć formularz rekrutacyjny, formularz i zasady jego przekazania zostaną podane 26 lutego po godz. 12:00
KROK 4: wziąć udział w testach online: językowym i z przedmiotów zawodowych (terminy testów zostaną podany do 2 marca)
KROK 5: wziąć udział w szkoleniach przygotowujących do wyjazdu, które odbywać się będą w terminie marzec -kwiecień 2021 (szkolenia są obowiązkowe) oraz w innych formach przygotowujących do mobilności organizowanych przez szkołę lub przez Organizację Pośredniczącą firmę euroMind .
ETAPY REKRUTACJI:
Etap I. Złożenie wypełnionego formularza rekrutacyjnego. Do następnego etapu nie przechodzą uczniowie, którzy otrzymali naganę Dyrektora Szkoły lub Wychowawcy w klasie drugiej lub w pierwszym semestrze klasy trzeciej.
Etap II. Przystąpienie do szkolnego testu z języka angielskiego i testu z przedmiotów zawodowych.
Etap III. Wyłonienie listy uczniów zakwalifikowanych do uczestnictwa w zajęciach przygotowawczych (lista właściwa i lista rezerwowa)
Etap IV. Uczestnictwo w zajęciach przygotowujących do wyjazdu. Uczniowie będą zdobywać punkty za obecności i udział w zajęciach. Braki w obecnościach skutkować mogą przesunięciem kandydata do listy rezerwowej.
Etap V. Wyłonienie listy 18 kandydatów gotowych do udziału w stażu zagranicznym.
KRYTERIA NABORU UCZESTNIKÓW:
W celu wybrania grupy kandydatów na staż, zostanie powołana komisja rekrutacyjna, która weźmie pod uwagę następujące kryteria:
- średnia ocen z przedmiotów zawodowych na koniec 1 i 2 klasy (0-6 pkt)
- ocena z zachowania na koniec 2 klasy (0-6 pkt)
- wynik testu z języka angielskiego (0-6 pkt)
- opinia wychowawcy klasy (zdyscyplinowanie, kultura osobista, postawy prospołeczne, stosunek do nauczycieli i kolegów) (0-3 pkt)
- Frekwencja za pierwszy semestr klasy trzeciej (0-3pkt.)
- wynik testu z przedmiotów zawodowych (0-6 pkt)
W sumie uczestnik będzie mógł otrzymać z tej części rekrutacyjnej maximum 30 pkt. Regulamin rekrutacji uwzględnia dodatkowe punkty dla kandydatów spełniających określone warunki. Pełny regulamin rekrutacji zostanie opublikowany w terminie do 2 marca.
Uczniowie z naganą Wychowawcy lub Dyrektora Szkoły nie przechodzą do fazy testów.
Do projektu zostanie zakwalifikowanych 18 kandydatów z najwyższymi wynikami, a pozostali zostaną wpisani na listę rezerwową wg kolejności zdobytych punktów.
Kolejnym etapem rekrutacji będzie udział uczniów w zajęciach przygotowawczych prowadzonych w formie online. Uczniowie z brakami w obecnościach na zajęciach mogą nie zakwalifikować się do wyjazdu.
Procedura odwoławcza: po ogłoszeniu listy zakwalifikowanych kandydatów, uczeń będzie miał 3 dni na złożenie do sekretariatu dyrektora szkoły odwołania od decyzji komisji. Komisja rekrutacyjna zbierze się ponownie w celu rozpatrzenia odwołania.
OBOWIĄZKOWE SZKOLENIA DLA WYJEŻDŻAJĄCYCH NA STAŻ:
Kandydaci będą zobowiązani do udziału w spotkaniach informacyjnych dotyczących wyjazdu oraz zajęciach przygotowujących do wyjazdu, który odbędzie się w okresie marca i kwietnia 2021(dokładane daty zostaną podane w późniejszym terminie). Kurs będzie obejmował:
- przygotowanie językowe (język angielski biznesowy)
- przygotowanie kulturowe
- przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne
- warsztaty z doradcą zawodowym.
Za obecność i udział w zajęciach kandydaci będą otrzymywali punkty, które wpłyną na ich ostateczne zakwalifikowanie się do grupy wyjazdowej.
Koordynatorami projektu są: p. Beata Orłowska i p. Ewa Mikłus
AKTUALNOŚCI
KOMUNIKAT 1.
- Zapraszamy wszystkich trzecioklasistów w roku szkolnym 2020/2021 do udziału w rekrutacji uczniów na wyjazd do Sewilli (maj 2021), gdzie będą mogli zaliczyć obowiązkowe praktyki zawodowe. Zakwalifikowani stażyści odbędą miesięczne praktyki w hiszpańskich firmach, co umożliwi im zdobycie pierwszych doświadczeń zawodowych i pracę w międzynarodowym środowisku.
- Spotkanie informacyjne odbędzie się 24 lutego o godz. 18:00 – link do spotkania zostanie podany poprzez system LIBRUS ( w środę do godz. 12)
Formularz można składać do 26 lutego 2021 do godz. 12.00 na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pobierz formularz >>> |
KOMUNIKAT 2. W SPRAWIE ZAGRANICZNYCH PRAKTYK ZAWODOWYCH SEVILLA 2021
Osoby, które zadeklarowały chęć przystąpienia do rekrutacji związanej z zagranicznymi praktykami zawodowymi w ramach Projektu ERASMUS+ zobowiązane są do przesłania formularza rekrutacyjnego :
Część 1 formularza rekrutacyjnego należy dostarczyć do szkoły do dnia 05.03.2021r.
Pobierz formularz >>> |
Część 2 formularza rekrutacyjnego należy dostarczyć przesłać do dnia 02.03.2021r. na adres : Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Pobierz formularz >>> |
KOMUNIKAT NR 3